söndag 18 mars 2012

Längtar efter att snön ska försvinna...

Jag blir så otroligt inspirerad av att läsa alla trädgårdsbloggar, och Tyras fina bok!
Hos mig är snötäcket ännu djupt, men jag drömmer mig bort bland underbara fröer och plantor.

Spirande växter (och ogräs) Maj 2o11

Jag kunde inte hejda mig utan beställde för ett tag sedan några dahlia knölar
och

Det blir ju en del knölar förståss från min lokala blomsterhandel också, 
men de har inte kommit än, så jag får snällt vänta...

Tjing, och måtte snön försvinna snabbt!!


2 kommentarer:

  1. Hej Kamilla!

    Undrar i vilken zon/ var du bor som suckar så djupt över snön som är kvar?
    Ang daliorna så det var väl i sista skälvande sekunden du köpte knölarna. För att få en hyfsat tidig blomning (juni senast) får man ju driva dem inne.
    Håller med dig om att det är så roligt att läsa andras bloggar för att hämta inspiration.

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Hej! Googglar runt på växthus och hittade hit, ska själv bli växthusägare snart. MVH Karina

    SvaraRadera