måndag 5 mars 2012

Konsten att gräva sig in i ett växthus...

Uff... att skotta är verkligen inte alls min starka sida!
Men eftersom jag har (som vanligt) huvudet under armen så har jag min odlingspyramid i växthuset, så jag MÅSTE in!!


Efter en stunds skottande i en stenhård snökaka så kändes det lite bättre
=lättare snö att skotta, inte stenhård utan mer "sockrig" 

"Det som göms i snö..." 

...kommer fram när man skottar :)

*pheuw*
Äntligen inne, och med dryga minusgraderna ute (-3) 
så var det otroligt skönt med +16 i växthuset

Nu ska jag skynda mig att så lite tomater och andra roliga fröer.
I år blir inte frölistan så lång, utan det blir blommor jag ska ha på altanen, och tomater, gurka och melon i glädjehuset, och såklart lite lövkoja för väldoftens skull och lite Ipomoea som kan slingra lite och vara vacker och så måste jag så tagetes för jag älskar verkligen denna "fula" blomma.

Men vänta, sa jag att den blir inte så lång...?
Ja, jag går inte alls att lita på ;D



1 kommentar:

  1. Ja du, det där med "inte så lång" eller "inte så många" det glömmer man lätt. Jag skulle ju inte alls ha nått nytt nu i vår, man har ju fullt upp ändå, men så slutade det med att jag måste "komplettera" när jag inte fick det jag ville ha. Vadå, hur tänkte jag här!?
    Nej, ritningen är gjord i vanliga Word och sen fotad. Jag har ett trädgårdsprogram, men jag har inte kommit mig för att installera det i nya datorn - som är över ett år gammal nu. *fniss*

    SvaraRadera