fredag 22 april 2011

Dahlia knölar

Det är verkligen en blygsam summa knölar som jag planterar i år!
Jag brukar verkligen ha jättemånga sorter och ha kvar övervintrare, men nu får jag börja från noll igen.
Den dahlian jag sörjer mest är en liten dahlia som heter ”Selentia” om nån har någon knöl, eller kanske ett skott senare i sommar köper jag hemskt gärna :)
Så, här är årets köpta knölar, jag har ju frösått en del dahlior, men det visar jag sedan :mrgreen:

Den här hoppas jag jättemycket på ”Melody harmony”
 den har ett ganska mörkt bladverk och är inte så hemskt hög heller.


Och denna, nästan svart bladverk, sååå snygg, det var som tur var 2 knölar :D
(bortse från den kattlurviga magen, hon är som 17 när jag tar fram kameran… en riktig linslus!)

Nu hoppas jag på att alla blir så fina som bilderna lovar, det brukar ju ibland dyka upp gökungar…
Alla hade skjutit skott UTOM Melody harmony…
visst är det typiskt :(

Alla planterade med hopp om att snart få pryda mina tjusiga krukor :mrgreen:



2 kommentarer:

  1. lycka till med dahliorna. dom blir garanterad lika vackra som på bilden kram på dej . carina på furuvik

    SvaraRadera
  2. Vilka fina dalior du har köpt, jag gillar dom dom med mörkt bladverk!Men vart tog den varma våren vägen!?
    Kram!

    SvaraRadera